Wanita Ini Alami Keputihan Yang Teruk, Berbau dan Gatal Selama 15 Tahun

Cantik Sihat Dengan Shaklee

Wanita Ini Alami Keputihan Yang Teruk, Berbau dan Gatal Selama 15 Tahun

September 21, 2017 Uncategorized 0

Masih ramai wanita yang mengambil mudah penjagaan kebersihan bahagian intim wanita kerana merasakan bahagian tersebut tidak perlu pencuci khas dan hanya sabun mandian mungkin sudah mencukupi. 

Vagina adalah satu sistem terbuka yang mudah diserang jangkitan bakteria, tambahan pula faktor-faktor lain seperti persekitaran kawasan vagina yang lembap, panas, tertutup serta tidak dicuci dengan baik memangkinkan pembiakan kulat.

Keadaan vagina yang sihat akan merembeskan cecair yang jernih hingga putih, tidak berbau dan kelikatan yang tinggi serta flora bakteria didominasi lactobacilli (bakteria baik), manakala persekitaran berasid akan mengundang keaktifan bakteria jahat.
Apa yang dibimbangkan adalah faktor berkenaan boleh membawa kepada jangkitan kuman yang lebih serius seperti human papillomavirus (HPV) yang menjadi penyebab kepada kanser. Mengikut kajian, tiga daripada empat wanita dikesan pernah mengalami masalah vagina gatal, berbau dan mengeluarkan lendir sama ada jenis berjangkit atau tidak berjangkit
Wanita ini turut berkongsi pengalaman beliau yang mengalami keputihan yang teruk, berbau dan gatal selama 15 tahun. Jom kita ikuti kisah beliau. 

Sejak zaman anak dara lagi dah ada masalah keputihan ni. Tapi
tak tahulah ia makin lama makin teruk bila dibiarkan. Lagi lagi masa sekolah
menengah dulu, aktif dengan badan beruniform. Hari hari ada latihan kawad kaki,
belum dikira ber”camping” lagi. Bab kebersihan memanglah tak jaga sangat. Masa
tu pula, takdelah didedahkan pasal masalah yang boleh dihidapi di tempat sulit
macam sekarang ni. Dulu bab bab tu semua disembunyikan. Ia jadi isu yang
memalukan.

Keputihan adalah perkara normal bagi setiap wanita. Keputihan dianggap
normal jika cecair yang keluar adalah jernih, tak berwarna, tak berbau dan tak
berasa gatal-gatal .. Keputihan menjadi bermasalah atau boleh juga dianggap
berpenyakit jika cecair berwarna pekat, warna putih kekuningan , berbau ,
bergumpal dan berasa gatal.
KE HULU KE HILIR BAWA FEMININE WASH!
Keputihan ni mulalah sedikit, tapi lama lama ia menjadi teruk bila semakin
gatal saat berpeluh. Sehinggakan terpaksa memakai pad pantyliner setiap hari
untuk elakkan gatal semakin menjadi jadi. Tapi, tak tahu nak bertanyakan pada
siapa untuk elak macamana keputihan tu. Sampaikan, kerap sangat basuh di
bahagian tersebut setiap kali gatal, atau membuang air besar. Ke hulu hilir
bawa “femine wash” untuk pastikan bahagian tersebut di basuh bersih. 
Masa mengandung, masalah keputihan semakin menjadi jadi dan bila diajukan
pada doktor dan nurse semasa “check up” bulanan, diaorang kata memang itu
masalah biasa untuk ibu hamil. Lagi jadi masalah bila perut semakin membesar
dan ia menjadi jadi semakin gatal. Ada orang suruh basuh bahagian tersebut
dengan air sirih yang direbus dan letakkan daun sirih di bahagian tersebut. Kak
Ct buat juga. Tapi sekejap je hilang gatalnya. Esok lusa, ia datang balik.
Pernah berjumpa doktor dan doktor pun sahkan masalah keputihan Kak Ct
sangat teruk. Jadi doktor masukkan sejenis ubat untuk mengelakkan bakteria
merebak ke dalam organ organ dalaman. Ambil juga ubat yang diberikan oleh
doktor, tapi hanya seminggu atau selagi makan ubat yang diberikan. Bila tak
makan ubat, ia datang balik. Doktor sendiri tak bagi kak ct makan ubat yang
dose lebih tinggi sebab masa tu tengah mengandung. 
Akhirnya, selepas bersalinkan Zafran, dan mencari maklumat berkenaan
suplemen penyusuan, terjumpa artikel berkenaan merawat masalah keputihan juga.
Macam best, nak cuba juga. Jadi belilah set penyusuan ( ALFALFA, ESP, SR
VITAMIN C, B COMPLEX, VITALEA, OSTEMATRIK) dan add on garlic untuk elakkan
bakteria semakin merebak dan bantu matikan kulat dibahagian tersebut. 
Tak sangka, selepas 2 3 bulan konsisten ambil alfalfa dan garlic, masalah
keputihan dapat diatasi. Bermula dengan kurang rasa gatal walaupun berpeluh,
sehingga dah kurang bau, suami juga akhirnya menegur akan kurangnya masalah
keputihan tersebut. Kalau tak, sebelum ni, dia juga komplen akan masalah yang
kak ct hadapi. Lama lama, kak ct juga yang malu sendiri dengan keadaan begitu.
Ianya, waktu “bersama” adalah waktu yang seronok, tapi ia jadi sebaliknya
dengan bau yang tidak sedap dan akhirnya, keinginan itu terus mati disitu.
Sedih sangat

WAJIB AMBIL HARI HARI!
Tapi kini, Alhamdulillah, walaupun ia tak 100% hilang, ia tidak lagi
berbau teruk dan keputihan pun pada tahap yang baik dan hanya datang sebelum 2
3 hari nak haid saja. Pantyliner pun dah lama tak guna. Nak bergerak aktif pun
dah tak risau akan berpeluh banyak dan mula gatal gatal. Seronok sangatlah.
Garlic dan alfalfa, 2 suplemen wajib yang kak ct ambil hari hari.
KITA
ENJOYS!!!
Bawang putih memang diketahui sangat berguna untuk kesihatan manusia
kerana membantu dalam membunuh parasit, membantu dalam sistem pernafasan,
perbaiki sistem penghadaman dan kandungan tenaga yang rendah. Manakala alfalfa
pula adalah sejenis herba dan sangat diakui dalam keberkesanan untuk kesihatan
dalaman wanita. Alfalfa bertindak sebagai kacip fatimah buat isteri. Kacip
Fatimah?? Tau tau jelah apa manfaat nya kan? Yang itu pun kak ct dapat
manfaatnya. Buat suami tersenyummm saja. opss

GARLIC COMPLEX

Bawang
Putih adalah tumbuhan dalam keluarga bawang, ditanam untuk kegunaan semasa
memasak dan digunakan secara tradisional untuk kesihatan secara umum. Alisin,
yang memberikan bau ketara bawang putih, adalah sebatian berharga dalam bawang
putih yang mempunyai pelbagai manfaat seperti memelihara kesihatan tubuh.

ALFALFA COMPLEX
Alfalfa bermaksud “raja segala makanan” dan ada sebab gelaran tersebut diberikan – ia sangat berkhasiat. Alfalfa mempunyai sistem akar tunjang yang boleh mencecah sedalam 6 meter ke bawah, membolehkan ia menyerap lebih banyak nutrien dari tanah. Tumbuhan ini membekalkan lebih 300 nutrien dan mineral termasuk kalsium, fosforus, zat besi, magnesium, klorofil, bioflavonoid, mineral surih dan vitamin



CARA PEMBELIAN SET VITAMIN
MASALAH KEPUTIHAN

CARA 1
Anda boleh terus klik ke SET KEPUTIHAN ini
dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink
dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan
CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan
konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara
pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda
berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan
pengedar Shaklee sekitar  Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

Untuk info lanjut dan membuat tempahan, boleh whatsapp atau PM kami
Regards,
Pengedar Top Shaklee Malaysia,
FB : Isma Lyeza
FB Page : AlmariCantik
PENAFIAN :
Maklumat yang diberikan dalam artikel ini adalah untuk tujuan maklumat sahaja.
Ia tidak bertujuan untuk digunakan untuk merawat atau mendiagnosis keadaan
perubatan. Ungkapan mereka yang ditemubual ‘tidak semestinya mewakili pandangan
pengarang dan ia di siar untuk manfaat kepada orang lain yang mempunyai
pengalaman yang sama.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *