Tag: KEPUTIHAN

Cantik Sihat Dengan Shaklee

Punca Punca Keputihan Di Kalangan Wanita

Punca Punca Keputihan Di Kalangan Wanita. Membaca kisah wanita yang mengalami keputihan selama hampir 15 tahun, sampai terpaksa berdepan dengan masalah faraj gatal dan berbau, menyebabkan makin ramai wanita yang semakin berhati hati supaya masalah keputihan ini tidak terjadi kepada mereka. Bukan saja boleh menggangu kehidupan seharian, malah keputihan juga turut dikatakan boleh menggangu hubungan…
Read more


October 1, 2017 0

Wanita Ini Alami Keputihan Yang Teruk, Berbau dan Gatal Selama 15 Tahun

Masih ramai wanita yang mengambil mudah penjagaan kebersihan bahagian intim wanita kerana merasakan bahagian tersebut tidak perlu pencuci khas dan hanya sabun mandian mungkin sudah mencukupi.  Vagina adalah satu sistem terbuka yang mudah diserang jangkitan bakteria, tambahan pula faktor-faktor lain seperti persekitaran kawasan vagina yang lembap, panas, tertutup serta tidak dicuci dengan baik memangkinkan pembiakan…
Read more


September 21, 2017 0

Lelehan Yang Keluar Dari Faraj Ibu Hamil Mungkin Disebabkan Keputihan Atau Air Ketuban Pecah?

Pada trimester akhir, kebanyakan wanita hamil mengalami masalah keputihan yang semakin banyak dan kegatalan pada celah paha. Lelehan yang keluar dari faraj mungkin disebabkan lendir atau keputihan dan juga air ketuban yang pecah? Adakah masalah ini akan menjejaskan kandungan?  Keputihan atau lelehan faraj yang lebih banyak daripada biasa adalah normal bagi wanita hamil. Lelehan yang sihat…
Read more


April 16, 2017 0

KEPUTIHAN PADA IBU HAMIL SELAMAT ATAU TIDAK?

KEPUTIHAN PADA IBU HAMIL SELAMAT ATAU TIDAK? Ramai wanita ambil ringan dengan masalah keputihan. Namun ada info berkenaan BARAH RAHIM berpunca dari keputihan. Keputihan bukan sahaja dialami oleh wanita biasa tapi wanita hamil pun mengalami masalah yang sama. Jadi kalau korang golongan ibu hamil yang mengalami masalah keputihan, jom kita share info ni. Happy reading!…
Read more


February 16, 2017 0

MASALAH KEPUTIHAN ISTERI HAMIL YANG SUAMI PERLU TAHU

Assalamualaikum Masalah isteri yang mengadu keputihan teruk masa hamil? Masa mengandungkan Irine dulu, aku pernah jugak ada masalah keputihan. Tapi belum tahap yang teruk la, just normal normal je. Mula mula agak risau la kot kot makin teruk kan? Yela, isteri mana yang nak masalah keputihan ni jadi kat diri mereka, betul tak? Rasa macam…
Read more


August 24, 2015 1

TIPS MENJAGA KEBERSIHAN MISS V

Assalamualaikum Dari dulu, aku memang suka tengok perempuan cantik. Bagi aku, perempuan yang cantik ni ibarat permata yang berharga yang perlu disyukuri lagi lagi si empunya badan! Tapi kadang kadang kalau rupa paras cantik, sayangnya kalau miss v pulak yang problem. Sebabnya, malas nak jaga kebersihan miss v. Ops!   5 TIPS PALING SENANG SUPAYA SUAMI…
Read more


June 1, 2015 3

PENGALAMAN PUAN ZAIMAH : MALU NAK BERSAMA DENGAN SUAMI AKIBAT KEPUTIHAN MELAMPAU

Pernah tak korang alami keputihan? Actually masa aku sekolah dulu, bila dah datang bulan, benda benda macam ni rasa malu nak dibincangkan. Dan yang paling kesian sekali, ada yang tak tahu apa benda la yang keluar dari miss V kita tu.  Maklumlah budak sekolah. Tapi sebenarnya penting untuk kita semua tahu apa tu keputihan. Keputihan…
Read more


March 30, 2015 0