SIMPTOM DAN TIPS MERAWAT PENYAKIT DARAH TINGGI TANPA MENGGUNAKAN UBAT

Cantik Sihat Dengan Shaklee

SIMPTOM DAN TIPS MERAWAT PENYAKIT DARAH TINGGI TANPA MENGGUNAKAN UBAT

February 21, 2016 Uncategorized 1

Hipertensi (HTN) atau tekanan darah tinggi bermaksud tekanan darah di arteri
meningkat menyebabkan jantung harus bekerja lebih
keras dari biasanya untuk mengedarkan darah melalui pembuluh darah. Tekanan darah normal pada saat istirahat
adalah dalam kisaran sistolik (bacaan atas) 100–140 mmHg dan diastolik
(bacaan bawah) 60–90 mmHg. Tekanan darah tinggi terjadi bila
terus-menerus berada pada 140/90 mmHg atau lebih.

TANDA TANDA PENYAKIT TEKANAN DARAH TINGGI

  • Biasanya orang yang menderita hipertensi akan mengalami sakit
    kepala, pusing yang sering dirasakan akibat tekanan darahnya naik
    melebihi batas normal.
  • Wajah akan menjadi kemerahan.
  • Pada sebagian orang akan mengalami detak jantung yang berdebar-debar.
  • Orang yang mengalami darah tinggi akan mengalami gejala hipertensi
    seperti pandangan mata menjadi kabur atau menjadi tidak jelas.
  • Sering buang air kecil 
  • Sering mudah kelelahan jika melakukan apa apa aktiviti
  • Sering terjadi pendarah di hidung
  • Gejala hipertensi yang serius boleh menyebabkan penyakit vertigo
  • Orang yang mempunyai darah tinggi biasanya akan sensitif dan mudah marah terhadap hal-hal yang tidak dia sukai.
    7 PUNCA PENYAKIT TEKANAN DARAH TINGGI

    1. USIA
    Tidak dinafikan faktor usia merupakan salah satu penyebab
    seseorang terkena penyakit darah tinggi, Semakin bertambahnya usia
    seseorang akan mengurangi elastisiti pembuluh darah sehingga tekanan
    darah didalam tubuh orang yang sudah lanjut usia akan mengalami kenaikan
    dan boleh melebihi paras normal

    2. KETURUNAN
    Orang tua yang mempunyai penyakit darah tinggi atau hipertensi ada
    kemungkinan boleh menurunkan kepada anaknya, jadi jika orang tua anda
    mengalami sakit darah tinggi sebaiknya anda selalu waspada karana anda
    juga boleh terkena penyakit tersebut.
    3. JENIS KELAMIN
    Para peneliti berpendapat bahwa lelaki yang berusia 45 tahun lebih
    berisiko terkena penyakit darah tinggi dibandingkan wanita, sedangkan
    wanita yang berusia diatas 65 tahun lebih berisiko terkena penyakit
    darah tinggi.
    4. OLAHRAGA
    Orang yang tidak pernah melakukan berbagai olahraga akan lebih
    berisiko terkena penyakit darah tinggi, gaya hidup yang tidak sihat
    karana tidak pernah melakukan olahraga akan menyebabkan jantung menjadi
    tidak sihat jika jantung tidak sihat secara otomatis jantung tidak bisa
    memompa darah dan akan mengakibatkan aliran darah didalam tubuh menjadi
    tidak lancar.
    5. POLA MAKAN
    Pola makan yang buruk merupakan salah satu penyebab orang terkena
    penyakit darah tinggi, jika seseorang sering mengamalkan makanan-makanan yang mempunyai kadar lemak tinggi dia akan berisiko
    terkena penyakit hipertensi. Makanan yang berlemak tinggi akan membuat
    penyumbatan di pembuluh darah sehingga tekanan darah akan menjadi naik
    dan menyebabkan penyakit hipertensi.
    6. MINUM ALKAHOL
    Minuman beralkohol sangat tidak baik untuk kesehatan tubuh, jika anda
    yang sering mengkomsumsi minuman beralkohol sebaiknya anda mulai
    mengurangi kebiasaan buruk anda bahkan anda harus menghentikannya.
    Minuman beralkohol akan meningkatkan kadar trigliserida dalam darah ,
    trigliserida adalah kolesterol yang jahat yang bisa menyebabkan tekanan
    darah menjadi naik secara drastis.
    7. STRESS
    Faktor yang lainnya adalah stres, orang yang sering mengalami stres
    biasanya tekanan darahnya akan menjadi naik. Jika orang sedang stres
    hormon adrenalinnya akan menjadi meningkat lebih jauh sehingga akan
    menyebabkan tekanan darah didalam tubuh menjadi naik. Maka dari itu anda
    harus sering melakukan refresing untuk menyegarkan otak anda agar tidak
    mengalami stres yang berlarut-larut.

    TIPS MAKANAN UNTUK PESAKIT DARAH TINGGI

    1. MINUM JUS BELIMBING
    Hanya dengan minum jus belimbing manis saja  maka akan membantu untuk
    mengatasi penyakit hipertensi. Jus belimbing manis tidak hanya enak
    saja untuk di konsumsi namun memiliki khasiat. Tetapi sebaik nya biarkan
    saja rasa manis di dapatkan alami dari buah belimbing, dan tidak
    memberikan pemanis buatan lain nya seperti gula atau pun susu.
    2. SELEDRI
    Selain dengan jus buah belimbing untuk mengatasi penyakit hipertensi
    juga dapat di bantu oleh daun seledri. Daun seledri memiliki khasiat
    yang hampir sama dengan buah belimbing yang ketiak di konsumsi akan
    menurunkan tekanan darah menjadi normal. oleh sebab itu jika telah
    memiliki tekanan darah yang rendah sebaik nya menghindari daun seledri
    untuk di makan.
    3. BUAH MENGKUDU
    Buah mengkudu bisa di minum ketika di olah di buat jus buah. Jus buah
    mengkudu juga sama dengan buah belimbing namun beda di rasa yang hambar
    dan tidak manis, namun khasiat nya juga dapat menurunkan tekanan darah.

    CARA MENCEGAH PENYAKIT TEKANAN DARAH TINGGI
    • Lakukan olahraga secara teratur minimal tiga kali dalam satu minggu.
    • Komsumsi sayuran hijau yang berserat tinggi.
    • Komsumsi buah-buahan segar yang kaya akan vitamin.
    • Kurangi asupan garam didalam tubuh.
    • Minum air putih yang cukup minimal 8 gelas perhari.
    • Istirahat yang cukup dan hindari berdagang.
    • Hindari minuman soda dan alkohol.
    • Hindari untuk merokok.
    • Hindari stres yang berlebihan.
    • Komsumsi makanan yang di masak sendiri.
    • Hindari makanan siap saji dan makanan yang banyak mengandung lemak.
    VITAMIN SHAKLEE UNTUK PESAKIT TEKANAN DARAH TINGGI

    • Garlic Complex membantu merendahkan tekanan darah, dan menurunkan kolesterol.
    • Omega Guard, minyak ikan terbaik, mencegah saluran darah sumbat dan strok.
    • Alfalfa Complex mencuci darah dan hati, menyingkirkan lemak dan kolesterol, dan mencegah artritis.

    CARA PEMBELIAN VITAMIN UNTUK PESAKIT TEKANAN DARAH TINGGI

    CARA 1

    Anda boleh terus klik ke SET VITAMIN TEKANAN DARAH TINGGI ini
    dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau
    Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan


    CARA 2

    Sila
    hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling
    tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat
    pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port
    Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar
    Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.


    IsmaLyeza
    ig @shakleebyisma 

    Email: shakleebyisma@gmail.com

    Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
    COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi

    DARIPADA 3 BOTOL VITAMIN KENA AMBIL, CUMA SEBOTOL VIVIX DAH MEMADAI! 

    Hanya minum sebotol VIVIX untuk membantu mengurangkan tekanan darah tinggi.  Harga 1 Botol VIVIX hanya RM503.50 dan anda boleh terus membeli di SINI > VIVIX Nak dapatkan Harga VIVIX dengan SUPERJIMAT? Hubungi saya di 012-6716961

    JANGAN BERTANGGUH! SEBAB TEKANAN DARAH TINGGI BOLEH MENGUNDANG PENYAKIT STROKE! 

    Kisah kali ini sangat menyentuh hati dan memberi inspirasi kepada kita untuk tabah apabila berhadapan dengan ujian Allah. Wanita ini istiqomah terus berikhtiar memberikan vivix kepada suami
    beliau yang di serang penyakit Stroke pada usia yang begitu muda..

    Jom tonton dan sharekan kisah ini untuk manfaat semua.

    Masalah pertuturan suami akibat stroke
    KISAH SUAMI STROKE
    Saya Hafza Aein.. yang berkongsi cerita mengenai suami saya yang
    mengalami stroke dan juga masalah percakapan. Stroke yang dia alami
    boleh saya kategori sebagai stroke pendarahan. Tapi setelah menggunakan
    produk Shaklee iaitu VIVIX, Alhamdulillah suami semakin pulih. Tanggal 28 April 2014…suami mengalami masalah stroke dimana doktor
    mengesahkan pembengkakan otak kiri yang menjadi bengkak dengan cepat. Ya
    Allah…hanya Allah je yang tahu macam mana perasaan saya time tu.

    Doktor membuat keputusan hanya pembedahan pembukaan tempurung kepala
    sahaja yang dapat menyelamatkan nyawa suami. Tanpa berfikir panjang,
    saya bersetuju untuk suami dibedah kerana tiada pilihan lain. Kalau ada
    pun, besar kemungkinan boleh menjadi risiko yang paling besar.
     

    1 MEI 2014.. Jam 4 pagi suami masuk ke dewan pembedahan dan pakar
    memberitahu saya pembedahan ni merupakan major operation. Saya redha
    dengan segala kemungkinan yang berlaku. Jam 8pg.. berita yang
    ditunggu telah tiba. Alhamdulillah..suami selamat menjalani pembedahan
    dan ditempatkan di Unit Rawatan Rapi untuk pemantauan doktor.
     
    4 MEI 2014..keadaan suami masih lagi tidak sedar dan doktor telah
    memberitahu saya yang sel-sel otak di bahagian otak kiri telah mati dan
    ada 3 kemungkinan yang terjadi pada suami..

    1- tidak dapat mengingat sape dia dan ahli keluarga…
    2- boleh mengingat tapi cepat lupa..
    3- masalah pertuturan..

    Saya menjadi bimbang selepas itu. Apa yang saya harapkan lepas suami
    sedar dia akan mengingat semua ahli keluarga sendiri dan Alhamdulilah..
    Allah Maha Besar.. bila dia dah sedar dia masih lagi ingat akan kami
    sekeluarga. Cuma yang menjadi masalah bila setiap
    pertuturan dia menjadikan kami tidak faham. Tapi tak apa.. saya ingat
    lagi dengan produk VIVIX. Saya baca setiap testimoni pasal stroke ni..
    apakah kesan dia bile dia makan dan apakah boleh pulih dengan minumnya.

    Saya cuba bagi dia setiap malam dengan 1 sudu kecil dan berdoa setiap
    kali saya bagi pada dia untuk pulihkan sel-sel yang dah mati di otak dia
    sebab otak kiri merupakan otak untuk bertutur dan mengira. Alhamdulillah setelah hampir setahun…saya berikan VIVIX pertuturan
    suami semakin pulih dan doktor pun puji suami nampak semakin
    berseri-seri dan makin banyak cakap.. Hahaha.. suka saya mendengarnya
    bila doktor cakap macam tu.


      
    CARA PEMBELIAN VITAMIN UNTUK PESAKIT TEKANAN DARAH TINGGI

    CARA 1
    Anda boleh terus klik ke SET VITAMIN PENYAKIT TULANG BELAKANG  ini
    dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau
    Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

    CARA 2

    Anda boleh terus klik ke VIVIX ini
    dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau
    Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan


    CARA 3
    Sila
    hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling
    tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat
    pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port
    Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar
    Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

    IsmaLyeza
    ig @shakleebyisma
    Email: shakleebyisma@gmail.com
    Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
    COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi

     

    One Response

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *