RESEPI BANCUHAN ESP BERSAMA DENGAN MAKANAN SUNNAH

Cantik Sihat Dengan Shaklee

RESEPI BANCUHAN ESP BERSAMA DENGAN MAKANAN SUNNAH

March 14, 2016 Uncategorized 2
Memandangkan ramai yang compare ESP dengan minuman sunnah yang lain, nah kali ni aku nak bagitahu bahawa ESP bukan je berkhasiat tapi boleh dibancuh bersama sama makanan sunnah yang sememangnya terbaik untuk kita orang islam amalkan.
APA ITU MINUMAN ESP?
ESP (Soy Protein Isolate Powder) merupakan sumber protein biologi yang
lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas
kolestrol dan kaya dengan asid amino penting. Ia terbukti secara
klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya.
  • Protein berasaskan tumbuhan berkualiti tinggi dengan kandungan
    14gram protein soya dan 500mg kalsium bagi setiap hidangan ini amat
    baik untuk kesihatan jantung.
  • Membantu mengekalkan otot, memperbaiki tisu dan fungsi enzim dan hormon yang teratur.
1. ESP DIBANCUH BERSAMA AIR ZAM-ZAM
Air zam-zam memang terkenal sebagai air yang paling diberkati dan boleh mengubati pelbagai jenis penyakit denga izin Allah. Dalam sebuah hadith shahih, Nabi SAW menyebut:
“Sesungguhnya air zam-zam adalah air yang diberkati, air tersebut adalah makanan yang mengenyangkan.”
Dianjurkan bagi setiap mukmin menikmati air tersebut jika memang mudah
memperolehnya. Air tersebut juga boleh digunakan untuk berwudhu. Air
tersebut boleh digunakan untuk beristinja’ (membersihkan kotoran setelah
buang air). Air tersebut juga boleh digunakan untuk mandi junub jika
memang ada keperluan untuk menggunakannya.
2. ESP DIBANCUH DENGAN KURMA DAN DIBLEND BERSAMA
Kurma banyak disebut di dalam al-Quran, antaranya dalam surah Mukminah ayat 19:
“Kemudian Kami tumbuhkan kerananya kebun kurma dan anggur untuk kamu.
Disana kamu peroleh buah-buahan yang banyak dan sebahagiannya kamu
makan”
Kurma merupakan “tenaga segera” kerana mudah diserap dan
diproses. Ia juga mengandungi kandungan serat yang tinggi (3x lebih
tinggi daripada pisang).
Nabi s.a.w. pernah bersabda:
“Rumah yang tiada kurma adalah rumah yang tiada makanan”
Sabda Nabi yang lain:
“Sesiapa yang memakan 7 biji tamar ‘Ajwah’, dia akan terkawal daripada kejutan syaitan dan sihir pada hari itu”
Khasiat kurma adalah sebagai penguat memori, penawar racun dan penawar pelbagai penyakit.
3. ESP DIBANCUH DENGAN BUAH ZAITUN YANG DIBLEND BERSAMA
Pokok zaitun ada disebut dalam Al-Quran, dalam surah An-Nur ayat ke-35.
Semenjak 1,400 tahun yang lalu, Nabi Muhammad S.A.W. telah menasihatkan
umat Islam agar menggunakan minyak zaitun untuk kesihatan dan penjagaan
badan, di mana Baginda S.A.W. sendiri menggunakannya sebagai minyak
rambut.
Mengikut kajian, ia dikatakan dapat mengurangkan risiko
penyakit kanser dan sakit jantung, merupakan sejenis antioksida dan
digunakan sebagai produk kecantikan sejak berkurun lamanya. 
4. ESP DIBANCUH BERSAMA BEBERAPA BIJI HITAM (HABATUSSAUDA)
Dilaporkan bahawa Nabi s.a.w. pernah bersabda:
“Jadilah seperti biji habb al-sauda kerana biji ini ubat semua penyakit kecuali mati”
Adalah dilaporkan juga bahawa Allah Taala menunjukkan bahawa
habatussauda itu menghapuskan angina dalam usus dan demam, baik merawat
‘leukoderma’, membuka urat yg halus dan menghilangkan penyakit selsema.
5. ESP YANG DIBANCUH DENGAN SEDIKIT MADU LEBAH
Mempunyai pelbagai khasiat dan dianggap ibu segala makanan.
Apabila dicampur bersama air panas, boleh mengubati penyakit cirit-birit.
Sabda Nabi s.a.w.:
“Demi Allah yang aku dalam genggamanNya, minumlah madu. Malaikat akan
memohon rahmat pada penghuni rumah yang ada madu di dalamnya. Jika
seseorang itu makan madu, seribu ubat masuk ke perutnya dan sejuta
penyakit keluar darinya”
Rasulullah sendiri mengamalkan minuman madu; dicampurkan madu dengan segelas air dan minum setiap pagi ketika perut kosong.
Madu yg paling berkualiti adalah madu yang dikeluarkan dalam musim
bunga dan musin panas, tetapi kurang berkualiti apabila dihasilkan di
musim sejuk. 
6. ESP YANG DIBANCUH DENGAN JUS DELIMA ASLI
Allah menyebut buah delima (rumman) sebanyak 3 kali
di dalam ayatNya untuk menunjukkan betapa hebatnya penciptaan Allah itu
dan ia juga disebut sebagai buahan daripada syurga.
Dalam Surah ar-Rahman, ayat 68 Allah berfiman:
“Di dalam kedua- duanya (syurga) juga terdapat buah- buahan serta pohon kurma dan delima”
Terdapat banyak kajian dilakukan yang mana membuktikan delima bagus
sebagai antioksida, mengelakkan sakit jantung dan mampu menstabilkan
tekanan darah.
7. ESP YANG DIBANCUH DENGAN SUSU KAMBING
Rasulullah s.a.w pernah bersabda:
“Akan
tiba suatu masa di mana kambing adalah sebaik-baik harta bagi orang
Islam. Orang Islam akan memeliharanya di puncak-puncak bukit dan di
lembah-lembah, hidup terpencil dari masyarakat demi memelihara agama
daripada ditimpa bencana”
Mengikut kajian, susu kambing mampu membantu masalah seperti asma, reumatik, demam kuning, insomnia dan menguatkan tulang.
Khasiatnya dikatakan lebih baik daripada susu lembu dan hampir menyamai susu ibu.
8. ESP YANG DIBANCUH DENGAN ANGGUR DAN DIBLEND BERSAMA
Di dalam surah Ar-Rad, ayat 4 Allah berfirman:
“Dan di bumi terdapat bahagian2 yg berdampingan, kebun-kebun anggur,
tanaman2, pohon kurma yg bercabang dan yg tidak bercabang; disirami dgn
air yg sama, tetapi Kami lebihkan tanaman yg satu dari yg lainnya dalam
hal rasanya. Sungguh, pada yang demikian itu trdpt tanda2 (kebesaran
Allah) bagi org2 yg mengerti”
Anggur dikatakan mempunyai pelbagai
khasiat, antaranya mengurangkan keradangan, mencegah penyakit nyanyuk,
melancarkan perjalanan darah dan membersihkan perut.
CARA PEMBELIAN ESP UNTUK BANCUH BERSAMA MAKANAN SUNNAH

CARA 1

Anda boleh terus klik ke ESP ini
dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau
Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan


CARA 2
Sila
hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling
tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat
pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port
Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar
Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

 
IsmaLyeza
ig @shakleebyisma
Email: shakleebyisma@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi

 

2 Responses

  1. Masa pregnant and berpantang, esp memang jd benda paling penting untuk saya. Tp saya minum macam tu jerk. Tak pernah campur ape-ape. This resepi bole la saya try nt. Hehe !

  2. admin says:

    Wahh memang terbaik la kalau minum ESP tanpa campur dengan apa apa minuman lain, pure protein! 😀

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *