PENGALAMAN PUAN ZAIMAH : MALU NAK BERSAMA DENGAN SUAMI AKIBAT KEPUTIHAN MELAMPAU

Cantik Sihat Dengan Shaklee

PENGALAMAN PUAN ZAIMAH : MALU NAK BERSAMA DENGAN SUAMI AKIBAT KEPUTIHAN MELAMPAU

March 30, 2015 Uncategorized 0
Pernah
tak korang alami keputihan? Actually masa aku sekolah dulu, bila dah
datang bulan, benda benda macam ni rasa malu nak dibincangkan. Dan yang paling kesian sekali, ada yang tak tahu apa benda la yang keluar dari miss V kita tu.  Maklumlah budak sekolah. Tapi
sebenarnya penting untuk kita semua tahu apa tu keputihan. Keputihan
jenis yang normal ke atau keputihan tidak sihat. Bukan yang muda muda je alami keputihan tapi yang dah berkahwin, dan yang tengah mengandung pun alami keputihan!! 

IKLAN KEJAP YE 
KEPUTIHAN YANG NORMAL
Keputihan
yang normal sebenarnya tak ada warna. Tekstur dia macam gam. Cuba
korang picit gam tu. Macam tu la tekstur keputihan yang normal dan
subur. Ada juga yang berwarna putih krim. Keputihan jenis ini sering
berlaku semasa seseorang wanita mengalami
kesuburan dan sebelum menstruasi (kitar haid), tidak berbau serta tidak
menyebabkan gatal pada bahagian faraj. Lendir yang dikeluarkan adalah
sedikit dan berbentuk cecair.
KEPUTIHAN YANG TIDAK SIHAT
Keputihan
yang tidak sihat ni selalunya ada bakteria dan kuman!Tekstur dia macam
lendir yang kental, berwarna kuning, kelabu atau hijau, berbau busuk
dan menyebabkan kegatalan pada bahagian faraj. 
BAHAYA KE KEPUTIHAN NI?

Penyakit keputihan yang tidak dirawat akan mengundang kepada pelbagai
komplikasi yang merbahaya. Penyakit keputihan yang lewat ditangani,
bukan sahaja berpotensi untuk menyebabkan kemandulan dan kehamilan di
luar rahim, tetapi boleh menyebabkan penyakit kanser rahim yang boleh
membawa kematian. Penyakit keputihan yang tidak diambil perhatian pada
jangka masa yang lama lebih sukar untuk diberikan rawatan. Ini adalah
hasil daripada penambahan sifat kerintangan bakteria atau kulat terhadap
antibiotik atau antifungal.

Masalah penyakit keputihan yang kronik adalah berikutan dari jangkitan
yang berlaku pada faraj menular ke bahagian rongga rahim (uterus) dan
kemudian ke saluran pengeluaran telur (Fallopian tiub). Jangkitan kronik
ini boleh menyebabkan kandungan terbentuk di luar rahim dan pendarahan
yang boleh mengakibatkan kematian ibu dan bayi.

Wanita yang mempunyai system daya tahan badan yang rendah, penyakit
keputihan yang dianggap biasa boleh menjadi serius dan mengancam nyawa.
Jangkitan yang bermula pada bahagian faraj boleh menyebabkan infeksi
sekunder di mana kuman tersebut boleh memasuki saluran darah akibat
aktiviti menggaru yang menghasilkn pembentukan luka. Gejala ini dikenali
sebagai kandidiasis invasif yang sangat merbahaya dan memerlukan
rawatan rapi.

SUMBER : http://www.myhealth.gov.my/index.php/my/dewasa/kesihatan-reproduktif/penyakit-keputihan
PENGALAMAN PUAN ZAIMAH – MALU NAK BERSAMA DENGAN SUAMI AKIBAT KEPUTIHAN MELAMPAU
Nama saya Zaimah, seorang isteri dan ibu kepada lima cahayamata.
Sekarang usia saya telah mencecah 45 tahun. Saya mengalami trauma
untuk bersama suami kerana saya mengalami masalah keputihan yang
berlebihan dan juga berbau yang kurang menyenangkan. Sehinggakan
kadang-kala rakan sekerja di pejabat pun ada menegur kerana bau ini akan
menjadi semakin kuat pada sebelah petang. Akibatnya saya selalu
mengelak untuk bergaul dengan mereka terutama berada berhampiran dengan
kawan-kawan pejabat sambil berbual-bual.

Satu lagi masalah utama saya apabila di rumah pula, saya selalu
beri pelbagai alasan kepada suami apabila mahu saya tunaikan kewajipan
saya sebagai isteri. Masalah ini telah berlarutan sejak 3 tahun lalu.
Saya rasa malu dan sangat rendah diri untuk bersama suami dengan keadaan
saya begini.
TIPS KAWAL MASALAH KEPUTIHAN
Kalau boleh, perkara
paling penting yang kita boleh amalkan untuk elak keputihan berpenyakit
ni, KEBERSIHAN kena jaga. Jangan harap muka je cantik. Tapi kebersihan
dalaman tak jaga. So sebab tu gunanya pantyliner. Walaupun kita tak
period, rajin rajin la pakai panty liner. Dan RAJIN TUKAR panty liner tu
setiap beberapa jam. Jadikan kawasan miss V tu sentiasa kering dan
bersih. Kuman pun tak sempat nak membiak.
SUPPLEMEN BANTU KAWAL KEPUTIHAN
Dalam masa yang sama,
penggunaan supplemen macam ALFALFA dan GARLIC pun bagus jugak untuk kurangkan
keputihan. Jom kita tengok apa kata mereka yang dah ambil set ni untuk
rawat keputihan
KHASIAT BAWANG PUTIH DAN ALFALFA UNTUK KAWAL KEPUTIHAN 
Bawang putih terkenal sebagai antibiotik dan antibakteria semulajadi 🙂
Alfalfa untuk nyahtoksin!
Sekarang tunggu apa lagi? Nak tunggu melarat baru nak ikhtiar? Nak tunggu suami cari lain ke? OPS! So cepat cepat ikhtiar penyelesaian! Tak rugi pun cuba 🙂 
CARA DAPATKAN PRODUK SHAKLEE
Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Supervisor
COD di daerah Seremban
Shaklee ID:910287
SMS/Whatsapp: 012-6716961
* These statements have
not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products
are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Penafian:
Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini
bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa
jua penyakit.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *