Ibubapa Ini Dedahkan Bagaimana Mereka Atasi Masalah Kerap Berulang Alik Klinik Bawa Anak Sakit

Cantik Sihat Dengan Shaklee

Ibubapa Ini Dedahkan Bagaimana Mereka Atasi Masalah Kerap Berulang Alik Klinik Bawa Anak Sakit

March 28, 2017 Uncategorized 0
Ibu bapa yang mempunyai anak-anak kecil pasti sudah biasa dengan pengalaman bergilir-gilir menjaga anak-anak yang tak sihat pada waktu malam. Dan sesi ulang alik ke klinik gara-gara anak-anak demam atau sakit silih berganti.
sekadar gambar hiasan
Saya, Najihah
binti Abdul Mutalib, ibu kepada 6 orang cahayamata yang berusia setahun
setengah.sehingga 13 tahun. Saya dan suami juga mengalami situasi yang
sama suatu ketika dahulu. Maklumlah jarak kelahiran anak-anak agak rapat, anak
sulung berusia sethn setengah dah dapat adik, kembar pula tu. 3 tahun kemudian,
saya melahirkan anak ke-4 pula
Bayangkan ketika itu, anak sulung berusia 5 tahun, anak kedua dan ketiga
(kembar) berusia 3 tahun dan anak ke-4 baru lahir. Pada masa tu saya memang
belum kenal apa-apa suplimen.


Dulu, anak saya kerap jatuh sakit; kadang-kadang demam, batuk berkahak,
selsema, muntah-muntah dan lain-lain. Bayangkanlah kebiasaannya kalau sorang
sakit, sorang demi sorang akan “berjangkit”. Boleh dikatakan
tiap-tiap bulan muka kami anak beranak akan muncullah sama ada di klinik panel
tempat saya kerja dahulu @ klinik pakar kanak-kanak. Dan tiap kali berjumpa Dr
Pakar terutamanya, pasti banyak juga caj yang dikenakan. Sebabnya bukan sorang
yang sakit, paling tidak dua orang atau lebih.

Dan tiap kali
berjumpa Dr pun, ubat yang sama jugalah diberi. Balik makan ubat semua, sebulan
@ dua bulan lepas tu memang akan berulang semula. Tapi pada masa tu saya memang
tak pernah terfikir langsung tentang suplimen atau vitamin ni.

Sehinggalah pada akhir 2011, saya mula kenal Shaklee. Tapi utk 1
tahun lebih pada awalnya saya hanya ambik vitamin Shaklee untuk diri sendiri
sahaja. Alhamdulillah, selepas beberapa bulan amalkan Shaklee ia nampak serasi
dengan diri saya.
Saya mula berikan vitamin Shaklee untuk anak-anak pada awal tahun
2013. Antara vitamin saya saya berikan untuk anak-anak ialah Meal Shakes, Omega
Guard, Chewable Vita C dan Nutriferon (bila perlu sahaja).

KEKERAPAN KE KLINIK DAH BERKURANG

Apa yang saya perasan,
selepas konsisten berikan vitamin-vitamin Shaklee ini pada anak-anak, tahap
jatuh sakit mereka makin menurun. Kekerapan ke klinik juga makin berkurang. 
Kalau ada pun yang sakit
(demam, selsema dan sebagainya), sakit-sakit tu takkan melarat untuk satu
tempoh yang lama. Kalau nampak je simptom-simptom dia orang nak demam, terus
saya berikan Nutriferon. Nutriferon ni amat berkesan tindakbalas sekiranya diambil
sewaktu permulaan tanda atau simptom demam dan selsema tu.
Alhamdulillah..kini walau
saya berseorangan menguruskan anak-anak, saya amat bersyukur kerana episod
ulang alik ke klinik bila anak-anak sakit tak berlaku sekerap dahulu lagi.
Kalau badan anak-anak dah ada rasa panas-panas macam nak demam, terus saya akan
berikan Nutriferon (paling utama), diikuti Chewable Vita C dan Omega Guard.
Bak kata pepatah, mencegah
lebih baik daripada mengubati. Berilah vitamin terbaik untuk anak-anak anda,
apa lagi kalau bukan Shaklee sebagai satu usaha untuk meningkatkan taraf
kesihatan seisi keluarga. Saya berharap dengan perkongsian ini, kebaikan
vitamin Shaklee akan tersebar serta dapat memberi manfaat kepada lebih ramai
orang lagi. 

CARA MEMBUAT PEMBELIAN SET KANAK KANAK

CARA 1

Anda boleh terus klik ke SET KANAK KANAK ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan. 

CARA 2

Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

CARA 3

Dapatkan keahlian Shaklee secara percuma dengan pembelian 200uv. Faedah menjadi ahli antaranya adalah dapat menikmati harga produk yang jauh lebih murah antara RM10-RM100 






IsmaLyeza


Visit my ig @almaricantikbyisma


Email: ismalizayahya86@gmail.com


COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi


KONGSIKAN ARTIKEL INI : 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *