Hanya Kerana Nak Beli Rokok Murah, Lelaki Ini Sukar Bernafas Dan Batuk Melampau

Cantik Sihat Dengan Shaklee

Hanya Kerana Nak Beli Rokok Murah, Lelaki Ini Sukar Bernafas Dan Batuk Melampau

September 20, 2017 Uncategorized 0

“Saya bertukar kepada rokok seludup sebab harga murah. Tetapi tidak sangka pula
selain rasa tak sedap, beberapa bulan selepas menghisap rokok itu dada saya
sakit dan sering batuk,” kata kakitangan swasta, Mohd Najmi Md Saad, 30.

Rokok seludup mengandungi lebih
daripada 45mg tar
Dia yang mula merokok sejak berusia 16
tahun mengambil keputusan terus berhenti tabiat itu selepas hasratnya
mahu menjimatkan perbelanjaan harian dengan
bertukar kepada rokok seludup akhirnya mengundang musibah kesihatan kepada
tubuh badannya. Kejadian dia terpaksa dipapah isterinya ke sebuah
hospital, di sini, pada hujung tahun lalu akibat sakit dada melampau dan
mengalami kesukaran bernafas menyebabkan Mohd Najmi berhenti merokok.
SEBAB NAK JIMAT PERBELANJAAN, DOKTOR
SAHKAN TANDA AWAL SERANGAN JANTUNG

“Perkiraan saya untuk menjimatkan perbelanjaan
keluarga dengan bertukar membeli rokok seludup yang murah adalah satu kesilapan
apabila padah saya terima jatuh sakit. Doktor mengesahkan saya mengalami
tanda awal serangan jantung. Saya dimasukkan wad selama seminggu untuk
pemantauan sebelum dibenarkan pulang. Saya dinasihatkan oleh doktor yang
merawat itu supaya berhenti merokok kerana ia adalah antara punca kejadian yang
berlaku terhadap saya sehingga dimasukkan ke wad,” katanya kepada Harian Metro.
Beliau berkata, dia tidak menyesal
berhenti merokok kerana bukan saja boleh menjimatkan perbelanjaan, malah
memelihara kesihatannya.
KESAN BURUK ROKOK MURAH
Kajian Jabatan Bioteknologi (Institut
Sains Biologi) Fakulti Sains Universiti Malaya (UM) rokok seludup yang dijual
meluas di pasaran tempatan dikesan mempunyai kandungan tar dan nikotin tiga
kali ganda lebih tinggi daripada dibenarkan menurut undang-undang
Malaysia. Berdasarkan kajian, sampel ke atas lima jenama rokok seludup
iaitu Gudang Garam Surya, Gudang Garam Nusantara, Sampoerna, LA Lights dan
Nusantara Menthol mendapati kandungan tar melebihi had dibenarkan.
Kajian juga mendapati sampel rokok
Gudang Garam Surya mengandungi lebih daripada 45 miligram (mg) tar di dalam
setiap batang rokok, satu jumlah sangat tinggi berbanding paras dibenarkan
iaitu 15 mg bagi setiap batang rokok. Ketua penyelidik kajian itu Dr Chandran
Somasundram berkata, langkah proaktif perlu dipergiatkan untuk mencegah rokok
seludup kerana kesannya boleh membawa maut dengan kandungan tar, nikotin dan
karbon monoksida jauh melebihi had dibenarkan.
sumber : hmetro 
KURANGKAN KETAGIHAN NIKOTIN DENGAN
RESVERATROL
Kandungan Resveratrol
dalam Vivix membantu mengurangkan ketagihan terhadap nikotin dan kembali kekal
cergas. Dan golongan perokok yang tegar seumpamanya juga digalakkan untuk
mengamalkan Vivix setiap hari bagi mengurngkan ketagihan ini.  KENAPA
VIVIX? 
  • Kajian telah menunjukkan
    bahawa Resveratrol mempunyai kandungan antioxidant yang paling
    tinggi. Daripada kajian juga mendapati bahawa kandungan Resveratrol
    diadapati daripada kulit dan biji Anggur Muscadine
  • Antioxidant diperlukan pada kadar
    yang tinggi untuk mendapat kesihatan yang optima dan dapat membantu
    mencegah penyakit. Antioxidant dapat membantu dan membaik pulih sel rosak yang
    berpunca dari radikal bebas
  • Resveratrol dapat mencegah dari
    sel kanser merebak kerana resveratrol dapat menghalang dari pembentukkan
    sel yang tidak normal dalam tubuh manusia merebak
  • Menurut Eleanor G. Rogan seorang
    Profesor dari Uni. Of Nebraska Medical Center. Resveratrol ada keupayaan
    untuk mencegah peringkat permulaan kanser semasa estrogen baru hendak
    memulakan proses pengembangan kanser dengan menghalang pembentukkan estrogen
    DNA adducts ( sebatian kimia yang menyebabkan kanser yang melekat pada
    DNA).Dengan ini kami percaya seluruh sel kanser akan berhenti merebak
    sepenuhnya.

Dah banyak testimonials yang
dikongsikan tentang kejayaan berhenti merokok dgn Vivix kan… Persoalannya,
macamana Vivix ni boleh hilangkan ketagihan merokok?


  • Vivix men-detox-kan nikotin dari dalam
    darah, organ, otak, etc. Bila nikotin dah takde, rasa ketagih
    nak nikotin pun hilang.
  • Orang merokok merasakan satu ‘feeling’
    bila dia isap rokok. Sbb tu bila dia berhenti isap rokok, otak dia rasa lain
    macam & memanggil2 utk dia hisap rokok balik bg mendapatkan semula
    ‘feeling’ tu. Vivix boleh memberikan ‘feeling’ tu, jadi bila dia minum Vivix,
    dia tak rasa terpanggil nak merokok
  • Vivix mengurangkan simptom withdrawal
    bila berhenti merokok. Simptom withdarawal ni teruk2 juga. sebab tu ramai orang
    yg berhenti merokok tiba2, dia kena macam2 penyakit. senang cakap, badan
    ‘terkejut’ dgn keadaan yang dia tak biasa (takde sumber nikotin). Insya-Allah
    dgn Vivix boleh redakan kejutan tu.
LANDMARK STUDY TERHADAP
VIVIX 


Ada banyak research artikel
berkaitan bahan2 aktif dalam produk Shaklee. Malah, Shaklee turut bekerjasama
dengan profersor Universiti ternama untuk buat kajian produknya sendiri yang
dinamakan Landmark Study.
Landmark Study I mengkaji
produk multivitamin Shaklee, VitaLea yang boleh mengurangkan risiko
penyakit-penyakit kronik & selamat digunakan dalam jangkamasa yang
panjang.
Landmark Study II pula
mengkaji produk paling hangat di pasaran iaitu Vivix yang dibuktikan boleh
memanjang jangka hayat sel manusia, sekaligus mengurangkan risiko penyakit
kronik,

Tapi untuk kesekian kalinya saya ingatkan supplemen dan ubat fungsinya berbeza.
Supplements seperti VIVIX, walaupun banyak kajian membuktikan bahan aktif
dalam Vivix, iaitu resveratrol boleh mengawal penyakit kronik, tapi Vivix
bukan bertujuan untuk merawat atau menyembuhkan penyakit.
Tetapi lebih kepada menyokong
rawatan & pencegahan penyakit. Kalau mencegah tu, Vivix sangat sesuai
diambil oleh orang yang sihat la. Tapi tak boleh nafikan juga sel-sel orang
sakit juga perlukan nutrisi yang secukupnya, sama seperti yang diperlukan oleh
orang yang tiada penyakit.
TESTIMONI PENGGUNA VIVIX UNTUK
KETAGIHAN NIKOTIN



Cuba kita dengar perkongsian salah seorang suami kepada seorang isteri yang mencuba cuba untuk bantu suami dia berhenti merokok. 

CARA MEMBUAT PEMBELIAN VIVIX
UNTUK KETAGIHAN NIKOTIN
CARA 1

Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan
membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan
akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan. 
CARA 2
Sila hubungi saya untuk
mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan
cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya
anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya
merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru
Bangi.
CARA 3
Dapatkan keahlian
Shaklee secara percuma dengan pembelian dua botol VIVIX
. Faedah menjadi
ahli antaranya adalah dapat menikmati harga produk yang jauh lebih murah antara
RM10-RM100 

Untuk info lanjut dan
membuat tempahan, boleh whatsapp atau PM kami
Regards,
Pengedar Top Shaklee Malaysia,
FB : Isma Lyeza
FB Page : AlmariCantik
PENAFIAN :
Maklumat yang diberikan dalam artikel ini adalah untuk tujuan maklumat sahaja.
Ia tidak bertujuan untuk digunakan untuk merawat atau mendiagnosis keadaan
perubatan. Ungkapan mereka yang ditemubual ‘tidak semestinya mewakili pandangan
pengarang dan ia di siar untuk manfaat kepada orang lain yang mempunyai
pengalaman yang sama.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *