Gara Gara Gastrik, Terpaksa Menyusukan Anak Sambil Menahan Kesakitan

Cantik Sihat Dengan Shaklee

Gara Gara Gastrik, Terpaksa Menyusukan Anak Sambil Menahan Kesakitan

September 23, 2017 Uncategorized 0
Gara
Gara Gastrik, Terpaksa Menyusukan Anak Sambil Menahan Kesakitan. Allah saja yg
tahu, sakit sangat, kalau sakit kepala boleh lagi tidur rehat pejam mata, tapi
kalau kena gastrik tak boleh tidur pusing kanan,pusing kiri, tidur pun
merengkuk je badan. Masalah ni dikongsi oleh Kakma yang menghidap gastrik
bertahun tahun lamanya.

Kakma ingin kongsikan
pengalaman sendiri yang mana kakma menderita gastrik selama lebih 16 tahun dan
dengan izin ALLAH gastrik sekarang sembuh.Kakma kena serangan gastrik yang
pertama ketika berusia 14 tahun dan berlarutan sehingga usia 30 tahun.Bayangkan
berapa lama kakma menderita menangung sakit gastrik ini anda yang ada gastrik
mesti tahu kan betapa sakitnya menahan semasa gastrik datang menyerang.

Setiap kali bulan puasa selepas makan sahur wajib makan ubat
gastrik.Sebelum puasa lagi dah jumpa doktor dan minta ubat gastrik untuk stok
sebulan puasa kalau boleh nak mengelak dari kena gastrik tapi kalau dah kena
Allah saja yg tahu, sakit sangat,selalunya walau makan ubat masa sahur lepas
berbuka mesti kena juga gastrik.kalau sakit kepala boleh lagi tidur rehat pejam
mata, tapi kalau kena gastrik tak boleh tidur pusing kanan,pusing kiri letak
bantal kat perut dan tidur mesti selimut dan tutup kipas kalau tak lagi masuk
angin perut, tidur pun merengkuk je badan.Masa bujang boleh lah tidur macam ni
tapi sejak kawin ada anak pastu anak pulak menyusu mana boleh tidur cara kita
so terpaksa lah
menyusukan anak sambil menahan kesakitan.

Begitu lama kakma bergantung dengan ubat tapi kakma dapati ubat hanya
untuk tahan sakit bukan untuk sembuh terus sakit gastrik, Kenapa kakma
mengatakan begitu? ini kerana 16 tahun kakma makan ubat gastrik tak sembuh pun
hanya hilangkan sakit sahaja.

Tetapi dengan izin ALLAH tahun 2012 kakma berkenalan dengan shaklee dan
pada mulanya mencuba set menyusu shaklee yang mana dalam set menyusu ada ESP
(Energizing Soy Protein) dan Ostematrik. Bila kakma makan set menyusu ini dah
mula perasan jarang kena gastrik kalau tak sebelum ini setiap minggu mesti kena
gastrik tetapi sejak amalkan set menyusu ni sebulan sekali pun belum tentu kena
gastrik. Selepas kakma ambil tahu kelebihan produk ini baru kakma sedar memang
ESP dan Ostemarik sangat membantu untuk sakit gastrik.Kakma juga makan
peppermint ginger untuk buang angin dalam badan.Seperti kita tahu halia sangat
bangus untuk buang angin dalam badan oleh kerana kakma memang tk boleh telan
air halia jadi kakma pilih untuk ambil peppermint ginger.

Ini
lah set Gastrik yang kakma ambil.






Energizing Soy Protein
ESP yang juga merupakan sumber protein unggul
daripada kacang soya merupakan sejenis tumbuhan yang tinggi sifat alkalinya
yang dapat meneutralkan keasidan di dalam perut. Di samping itu, nutrien
protein yang terkandung di dalam ESP sangat membantu membina sel-sel badan yang
baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat dihakis oleh asid
hidroklorik berikutan proses pencernaan makanan. 

Peppermint Ginger Plus 

mengandungi herba asli pudina, halia, jintan
hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan ketidakselesaan
perut serta membuang angin di dalam badan.

Ostematrix 

adalah suplemen kalsium dengan magnesium dan vitamin D.
Pesakit gastrik disarankan untuk mengambil susu atau kalsium, kerana ianya
bersifat alkali dan mampu meneutralkan asid yang telah memasuki asofagus dan
menyebabkan pedih ulu hati. Faktor kekurangan kalsium dalam tubuh juga
menyebabkan penyakit gastrik. Tambah pulak ubat kapur gastrik yang hospital
bagi tu mengandungi kalisum jadi lebih baik kita ambil Ostematrix Shaklee yang
lebih semulajadi dan selamat kan.

Jika anda ada masalah gastrik macam kakma jangan di biarkan bimbang akan
dapat sakit yang lagi parah boleh jadi ulser perut or kanser. Jadi ikhtiarlah
dgn vitamin gastrik ni. Kakma kongsi pengalaman kakma sendiri dan harap dapat
beri kebaikkan buat semua yg ada masalah seperti kakma.

CARA PEMBELIAN SET VITAMIN
UNTUK MASALAH GASTRIK
CARA 1

Anda boleh terus klik ke SET GASTRIK ini dan
membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan
akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan
konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara
pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda
berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan
pengedar Shaklee sekitar  Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

Untuk info lanjut dan membuat tempahan, boleh whatsapp atau PM kami
Regards,
Pengedar Top Shaklee Malaysia,
FB : Isma Lyeza
FB Page : AlmariCantik
PENAFIAN :
Maklumat yang diberikan dalam artikel ini adalah untuk tujuan maklumat sahaja.
Ia tidak bertujuan untuk digunakan untuk merawat atau mendiagnosis keadaan
perubatan. Ungkapan mereka yang ditemubual ‘tidak semestinya mewakili pandangan
pengarang dan ia di siar untuk manfaat kepada orang lain yang mempunyai
pengalaman yang sama.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *