Category: SET KESIHATAN BADAN

Cantik Sihat Dengan Shaklee

SAKIT TUMIT – Kesakitan Melampau, Ini Punca Sakit Tumit Waktu Pagi

Sakit yang dialami ini adalah sakit yang teramat sangat sampai membataskan aktiviti dan pergerakan, Dan ada juga sampai takut untuk memulakan langkah. Kesakitan terlampau terutama di awal pagi. Penderitaannya semakin perit sampai ada yang sampai tahap tidak boleh berjalan!  Apakah punca dan jenis rawatan yang sesuai bagi mereka yang mengalami masalah ini?  Lokasi sakit ini boleh dikenalpasti…
Read more


August 8, 2018 0

ENDOMETRIOSIS – Punca Wanita Sukar Hamil Dan Tidak Subur

ENDOMETRIOSIS Selama ni tak pernah tahu pun endometriosis tu sangat sangat sakit sebenarnya. Ada yang endometriosis dia kat paru-paru, sampai paru-paru bocor. Sangat membahayakan nyawa. Perkongsian beberapa wanita penghidap endometriosis, memang sakitnya tak tergambar. Sampai ada yang bila sakit, terus lari menyorok sebab taknak orang nampak sakit dia tu. Allah.. APA ITU ENDOMETRIOSIS? Endometriosis adalah penyakit yang mana tisu yang…
Read more


August 6, 2018 0

GOUT – Kenali Punca Gout Dan Cara Rawatan Yang Berkesan

GOUT Gout lebih banyak dideritai lelaki berumur 40-an ke atas berbanding wanita. Gout terjadi apabila garam asid urik yang berlebihan dalam badan membentuk kristal seperti jarum pada sendi tubuh.  Paras asid urik yang tinggi berlaku jika individu tidak menjaga pemakanan. Asid urik berlebihan akan diserap ke dalam darah masuk ke buah pinggang untuk dikumuh melalui…
Read more


August 5, 2018 0

CZER – Cara Sembuhkan Luka Bersalin Czer Dengan Cepat

luka bersalin czer lambat sembuh? Melahirkan secara czer memanglah kalau dilihat secara luarannya ramai yang akan kata kita nampak sihat. Nak berjalan tak payah kepit kepit sebab kat bawah tu tak sakit. Masa dalam pantang nak jalan pun laju je tak macam orang yang bersalin normal. Tapi luka kat perut tu pedihnya agak lama nak…
Read more


August 4, 2018 0

RESDUNG KRONIK – Rahsia Suami Bebas Resdung, Tak Perlu Pembedahan RM15 Ribu

Hai Cikta nak berkongsi kisah pengalaman suami diserang resdung yang kronik. Bercerita tentang resdung, mesti ramai yang seperti Cikta. Cikta sebelum ni menganggap resdung atau dikenali dengan nama sinusitis ni sebagai satu penyakit biasa. Sehinggalah suatu hari suami Cikta sendiri terpaksa dirawat di Hospital kerana menghidapi sinus yang teruk. Bermula dengan kerap bersin dan selsema…
Read more


August 1, 2018 0

KANSER OVARI – Kenali Tanda Tanda Awal Sebelum Jadi Lagi Parah

Kanser ovari adalah kanser yang bermula di dalam ovari. Ovari ini bersaiz badam, menghasilkan telur (ova) dan juga hormon estrogen ,progesteron dan testosteron. Kanser ovari sering terjadi tanpa wanita itu sedari.  Kanser ovari sukar untuk dirawat dan sering membawa maut. Menurut Dr. Muhammad Izzat Abdul Razak, Registrar Obstetrik & Ginekologi, kanser ovari banyak ditemui pada wanita…
Read more


July 31, 2018 0

KENCING MANIS – Tips Turunkan Paras Gula, Elak Potong Kaki

Kencing Manis merupakan penyakit yang paling digeruni. Jika tidak dirawat, boleh akibatkan anggota badan seperti kaki terpaksa dipotong. Teruskan pembacaan untuk tips turunkan paras gula pesakit kencing manis, elak kaki dipotong Remaja 13 Tahun Hidap Kencing Manis Kronik Gara Gara Minuman Bergas Kajian mendapati, pengambilan minuman ringan dan berkarbonat yang berlebihan akan menyumbang kepada masalah…
Read more


July 27, 2018 0

CYST – Kenali Punca Cyst dan Tanda Cyst Sebelum Terlambat

Ramai wanita tidak menyedari diri mereka menghidapi penyakit cyst ovari yang makin membesar. Cyst ovari boleh mendatangkan bahaya jika saiznya membesar dan boleh memudaratkan. Kenali apakah punca dan tanda cyst sebelum terlambat. Wanita yang kerap stress lebih mudah mendapat penyakit berkaitan cyst. Ini kerana hormon Estrogen berlebihan dan tidak seimbang Cyst ovari adalah kantung yang…
Read more


July 25, 2018 0

KANSER PROSTAT – Lelaki Wajib Ambil Tahu Cara Cegah Sebelum Terlambat!

kanser prostat paling biasa menyerang lelaki. Kajian mendapati individu yang mempunyai berat badan berlebihan atau obesiti, penghidap kencing manis dan darah tinggi, berisiko untuk menghidap kanser prostat. SIAPA YANG BERISIKO MENDAPAT KANSER PROSTAT? 1. Berat badan berlebihan atau obesiti2. Penghidap kencing manis dan darah tinggi 3. Umur lebih 50 tahun4. Ada ahli keluarga yang menghidap kanser prostat…
Read more


April 13, 2018 0