CARA PALING BERKESAN UNTUK ELAK KAKI KENA POTONG AKIBAT DIABETES

Cantik Sihat Dengan Shaklee

CARA PALING BERKESAN UNTUK ELAK KAKI KENA POTONG AKIBAT DIABETES

August 29, 2016 Uncategorized 0

Cara Paling Berkesan Untuk Elak Kaki Kena Potong Akibat Diabetis

Di Malaysia, majoriti kes-kes potong kaki adalah disebabkan oleh komplikasi dari
penyakit diabetes. Sumber di Hospital Universiti Sains
Malaysia menunjukkan lebih kurang 44 peratus dari pesakit terbabit
adalah dari kalangan pengidap diabetes. Kaedah potong kaki ini disarankan sebagai langkah untuk menyelamatkan nyawa
seseorang pesakit sekiranya cara-cara lain sudah tidak berkesan. Ianya adalah pilihan terakhir yang disarankan oleh doktor dan jarang mendapat reaksi yang positif dari pesakit.
JOM ELAK KAKI KENA POTONG

KOMPLIKASI YANG ANDA PATUT TAHU SELEPAS KAKI DIPOTONG

 

BENGKAK

Bengkak di kawasan pemotongan (stump) selepas proses pembedahan
adalah perkara biasa dan merupakan sebahagian dari proses pemulihan
semulajadi. Walaupun begitu, ada juga bengkak yang disebabkan oleh masalah-masalah lain seperti darah beku (hematoma) atau jangkitan kuman.
Bengkak semulajadi boleh dikurangkan dengan menggunakan balutan yang
ketat untuk memberi tekanan dan juga dengan meninggikan anggota amputasi
tadi dari aras jantung bagi mengurangkan pengumpulan cecair limfatik
dari kawasan terbabit.
Bengkak akibat hematoma agak jarang berlaku. Saiz hematoma yang kecil
selalunya tidak mendatangkan kesan sampingan tetapi ia boleh
menyebabkan jangkitan kuman lebih senang terjadi kerana darah beku
adalah media yang sesuai untuk pembiakan kuman.
Sekiranya hematoma berlaku, doktor akan membuat pemantauan untuk memastikan tiada jangkitan kuman pada kawasan pembedahan. Sekiranya terdapat unsur-unsur jangkitan kuman atau sekiranya saiz
hematoma agak besar, maka pembedahan pembersihan hematoma akan dibuat
untuk memastikan ia tidak melambatkan proses penyembuhan ‘stump’.

JANGKITAN KUMAN

Jangkitan kuman selepas pembedahan adalah di antara masalah yang boleh melambatkan pemasangan prostesis. Masalah ini jarang berlaku dan anggarannya hanyalah satu peratus dari
kes-kes poting kaki. Antibiotik akan diberikan untuk memastikan masalah
ini tidak berlaku selepas pembedahan.
Sekiranya berlaku dan apabila perlu, pembedahan susulan akan
dilakukan untuk membersihkan kawasan yang dipotong yang dijangkiti kuman.

RASA SAKIT

Selepas pembedahan, pesakit akan diberikan ubat penahan sakit yang bersesuaian untuk mengurangkan sakit akibat dipotong. Biasanya, selepas lima atau tujuh hari, pesakit akan mendapati sakit
dan bengkak akan berkurangan dan sudah tidak memerlukan ubat penahan
sakit yang kuat.
Namun begitu, segelintir pesakit akan mendapati rasa sakit yang berlainan dari sakit yang sepatutnya.
Pesakit akan merasakan seolah-olah kaki mereka masih ada dan sakit
yang wujud datang dari anggota itu walaupun ia sudah dipotong!
Fenomena yang dinamakan Phantom Pain ini berkait rapat dengan
psikologi dan tahap keterukan anggota yang akan dipotong sebelum
pembedahan. Keadaan ini boleh dikawal dengan menggunakan ubat penahan sakit jenis kuat dan sesi kaunseling.

MALU ATAU KURANG KEYAKINAN

Perasaan malu, kurang keyakinan diri atau gangguan emosi yang lain
kerana kehilangan anggota adalah di antara isu-isu yang perlu ditangani
sebelum dan selepas pembedahan. Ini adalah keadaan normal yang
dialami oleh semua penghidap diabetes yang dipotong kakinya.
Bagaimanapun anda tidak perlu risau kerana perasaan itu akan hilang
perlahan-lahan dengan sendiri. Ia mungkin mengambil masa beberapa
minggu, bulan atau tahun. Sekiranya perlu, pesakit boleh mendapatkan khidmat pakar psikologi
untuk berbincang mengenai masalah-masalah emosi yang mungkin timbul.
Malah anda disaran untuk mendapatkan kaunseling terlebih dahulu
sekiranya anda ingin mengurangkan stres sebelum menjalani pembedahan. Sokongan dari ahli keluarga dan kawan-kawan juga adalah faktor
penting yang memainkan peranan bagi seseorang amputi itu meningkatkan
semula keyakinan diri dan berfungsi dengan baik.
SUMBER : UTUSAN
========================================================
Apabila
seseorang penghidap diabetes telah sampai ke tahap perlu kakinya dipotong, mereka beranggapan seluruh kehidupannya juga
berakhir. Semangat mula luntur dan kualiti hidup mula menurun serta sudah tiada masa untuk bersosial bersama keluarga. Jalan penyeslesaian perlu dicari untuk mengelakkan kaki dipotong. 

CARA PALING BERKESAN UNTUK ELAK KAKI KENA POTONG AKIBAT DIABETES

 
Ramai pengguna menunjukkan feedback lepas ikhtiar minum VIVIX.
Mereka yang ada diabetis terutamanya. Masa awal awal deal dengan
customer tu, siap dorang bagi gambar lagi. Memang ngeri la lagi lagi
diabetis yang dah sampai tahap kena potong potong ni. Customer siap ada
yang cakap,  
“ini la satu satunya ikhtiar paling murah untuk pesakit diabetis!”
“seriau dengan kos untuk pembedahan potong kaki yang makan ribuan ringgit!”


TESTIMONI 1

“Alhamdulillah mak saya minum vivix tu berkesan! Badan dah tak letih dan lesu macam dulu”

TESTIMONI 2

“yang untuk luka kencing manis tu, kan memang teruk sampai tapak kaki
separuh kena toreh untuk buang nanah. hari hari kena pergi cuci dekat
klinik. Lepas minum vivix dalam 3 minggu luka tu ada lagi besar duit
50sen je dah..sekejap je dah okay. Impressifff sangat!
Nak bagi gambar tak berani dulu tapi serius daripada separuh kulit kaki
takde, siap nampak tulang doktor toreh untuk buang kulit yang infection”

 

 

KENAPA MINUM VIVIX CARA PALING BERKESAN UNTUK ELAK KAKI KENA POTONG AKIBAT DIABETES?

4 RAMUAN HEBAT VIVIX, RAHSIA KHASIAT SEBENAR

Vivix mengandungi ramuan botani Shaklee yang tersendiri
iaitu Polygonum Cuspidatum, anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak
Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol ialah kumpulan fitokimia
berasaskan tumbuh-tumbuhan dengan kebaikan antioksidan dan berkesan
melambatkan penuaaan sel. Takpe, jom kita scroll satu satu

1. ANGGUR MUSCADINE

Anggur hebat ini adalah satu satunya anggur di alam semulajadi yg
mempunyai lebih dari 1 kromosom, yg mana ahli sains percaya mengukuhkan
profil polyphenolnya dan berpotensi untuk memanfaatkan kesihatan. Ia
juga mengandungi asid ellagik dalam kepekatan yg tinggi, satu
phyto-nutrient yg tidak dijumpai didalam anggur jenis lain dan telah
menunjukkan terdapat ciri2 mengentikan kimia penyebab kanser, anti virus
dan anti bakteria.

 

Selepas kajian tambahan dijalankan, jenis anggur hebat paling
mustajab ini dikenal pasti. selepas itu, kumpulan ini bersama ahli sains
dari Unoversity Georgia, membangunkan 1 proses ekstraksi sejuk dan
lembut untuk mnjamin satu ekstrak yg bermutu tinggi dengan aktiviti
biologi tertinggi seperti yg ditunjukkan dalam beberapa siri ujian
makmal untuk anti-penuaan. Untuk mencipta profil polyphenol yg kuat di
dalam Vivix, ahli sains menggabungkan resveratol yg sangat tulin dengan
ekstrak dari anggur hebat ini, Elderberry Eropah dan karet ungu.
campuran inilah yg bertanggungjawab dalam banyak tindakan unik anti
penuaan sellular Vivix.
Muscadine Grape atau Anggur Muscadine

Copy the BEST Traders and Make Money : http://ow.ly/KNICZ

Muscadine Grape atau Anggur Muscadine

Copy the BEST Traders and Make Money : http://ow.ly/KNICZ

2. LOBAK UNGU

Ianya adalah sumber terbaik vitamin A, mengandungi phytokimia temasok
carotenoids, phenolics, polyacetylenes, isocoumarins, dan
sesquiterpenes. Ia juga mengandungi anthocyanins, antioksidan yg
mujarab. Anthocyanins bertanggungjawab pada warna merah menyala, biru
dan ungu pada buah dan sayuran.Berry mengandungi banyak anthocyanins,
terutama sekali bluberry, yg mengandungi aktiviti antioksidan yg amat
tinggi.
Anthocyanins adalah antioksidan utama di dalam karet yg berwarna
ungu-kuning dan ungu-oren, dan karet ungu – kuning mengandungi kapasiti
antioksidan tertinggi diikuti oleh karet ungu-oren. Asid klorogenik
adalah antioksidan paling banyak di dalam semua jenis karet. Asid
klorogenik ini dipercayai dapat mengurangkan diabetis yg dikaitkan
dengan pengambilan kopi. Sejak kebelakangan ini, kajian telah
menungukkan anthocyanins mempamerkan banyak aktiviti biologi, termasuk
antioksidan, anti radang, anti mikrobial dan anti carcinogen. tambahan
lagi, ia mempamerkan kesan pada saluran darah, platelet dan lipoprotein
yg boleh mengurangkan risiko koronari jantung.

3. ELDERBERI EROPAH

Satu dari manfaat elderberry adalah keberkesanannya dalam mengubati
simptom flue, terutama skal influenza B. Berry mengandungi flavonoids,
yg mempunyai ciri2 antioksidan yg kuat, yg dapat mengukuhkan sistem
immun bg melawan jangkitan virus dan bakteria. Pada masa yg sama,
elderBerry adalah sangat kaya dengan sebatian yg dikenali sbg
anthocyanin, yg berfungi sbg anti-radang. ia juga dapat mengurangkan
simptom spt sakit otot, sendi atau demam yg berkaitan dengan selsema dan
influenza.
Elderberry bukan hanya kaya dengan antioksidanm tetapi kaya dengan
vitamin A, B dan X dan nutrien lain spt asid amino, caotenoid, tannim
dan rutin. ia adalah manfaat kesihatan yg boleh diperolehi daripada
ElderBerry.Ia juga dapat merendahkan tahap kolestrol dan juga menghalang
oksidasi kolestrol LDL yg dianggap sbg penyebab penyakit
kardiovaskular.

4. POLYGONUM CUSPIDATUM

Ia dikenali sbg Knotweed Jepun. ia merupakan tumbuhan perenial yg
besar berasal dari Asia, juga banyak ditemui di Amerika Utara dan
Eropah. Knotwee Jepun adalah sumber kmersial Resveratrol yg terdapat
pada ekstract kulit anggur merah dan juga biji anggur merah.
Polygonum cuspidatum mempunyai banyak manfaat kesihatan yg digunakan
untuk merumuskan supplement anti penuaan seperti resveratrol dan banyak
jenis dalam perubatan tradisional cina. Ahli sains banyak melakukan
kajian makmal untuk menentukan manfaat kesihatan resveratol. hasil dari
ujikaji tersebut ia terbukti dapat membantu melambatkan proses penuaan,
merendahkan kolestrol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi
altet, dan mengurangkan berat badan.

CARA MEMBUAT PEMBELIAN VIVIX?

CARA 1

Anda boleh terus klik ke VIVIX ini
dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau
Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan
CARA 2

Sila
hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling
tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat
pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port
Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar
Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

IsmaLyeza
ig @shakleebyisma
Email: shakleebyisma@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *