Blog

Cantik Sihat Dengan Shaklee

SERANGAN SAKIT JANTUNG – Orang Muda Pun Kena Waspada Penyakit Maut Nombor Satu Malaysia

SERANGAN SAKIT JANTUNG – Orang Muda Pun Kena Waspada Penyakit Maut Nombor Satu Malaysia. 1 daripada 3 orang dewasa di Malaysia mempunyai paras kolesterol yang tinggi. Paras kolesterol darah yang tinggi boleh dialami oleh sesiapa sahaja tanpa mengira usia. Ia adalah masalah serius yang boleh meningkatkan risiko penyakit jantung iaitu pembunuh nombor satu di Malaysia. Sehingga ada…
Read more


August 16, 2018 0

SET LENGKAP IBU HAMIL SHAKLEE Terbaik, Selamat, Dan Semulajadi

Set hamil shaklee memang bagus untuk ibu hamil kerana ia mengandungi nutrisi penting dan lengkap untuk ibu hamil.Jadi tak hairan lah kalau selebriti seperti Jihan Muse,puteri sarah liyana,deena amir pun memilih set Hamil Shaklee sebagai supplement sepanjang tempoh kehamilan mereka. Yang paling penting set kehamilan shaklee ni selamat dan semulajadi. Set Hamil Shaklee adalah yang TERBAIK! Ibu Hamil Kuat Boleh Naik Flight & Panjat Candi…
Read more


August 14, 2018 0

JERAWAT TERUK – Tips Hilangkan Jerawat Dengan Selamat Dan Berkesan

masalah jerawat dan bekas jerawat yang hodoh sangat menggugat keyakinan kira-kira 85 peratus individu di Malaysia yang berusia 12 hingga 24 tahun. Ramai yang nak hilangkan jerawat dan bekas jerawat tapi dah puas cuba macam macam produk tak juga berhasil.  Kalau jerawat dibiarkan tanpa penjagaan dan rawatan yang betul, boleh meninggalkan bekas jerawat yang hodoh…
Read more


August 14, 2018 0

6 Cara Hilangkan Kesan Gelap Pada Perut Selepas Bersalin

PUNCA KESAN GELAP PADA PERUT SELEPAS BERSALIN  Sebenarnya selepas bersalin, kulit perut memang akan menjadi sedikit gelap dan agak kehitaman. Nak tahu kenapa? Sebab semasa tempoh mengandung, kulit perut kita akan meregang dan kembali kendur lepas bersalin. Masa tu kita akan nampak kulit perut akan sedikit menggelebeh. Ohh ngerinya. Selain bahagian perut, bahagian lain yang…
Read more


August 14, 2018 0

SENGGUGUT TERUK – Tips Hilangkan Senggugut Paling Berkesan

Selalunya benda yang paling perempuan takut selain sakit beranak, adalah senggugut. Yang pernah alami je tau apa rasa dia. Memang sakit. Ada kategori perempuan yang mengalami kesakitan senggugut sampai nak bangun pun tak boleh. Langkah paling pantas adalah dengan mengambil ubat tahan sakit supaya dapat meredakan kesakitan. Tetapi terlalu bergantung pada ubat tahan sakit seperti…
Read more


August 9, 2018 0

SAKIT TUMIT – Kesakitan Melampau, Ini Punca Sakit Tumit Waktu Pagi

Sakit yang dialami ini adalah sakit yang teramat sangat sampai membataskan aktiviti dan pergerakan, Dan ada juga sampai takut untuk memulakan langkah. Kesakitan terlampau terutama di awal pagi. Penderitaannya semakin perit sampai ada yang sampai tahap tidak boleh berjalan!  Apakah punca dan jenis rawatan yang sesuai bagi mereka yang mengalami masalah ini?  Lokasi sakit ini boleh dikenalpasti…
Read more


August 8, 2018 0

ENDOMETRIOSIS – Punca Wanita Sukar Hamil Dan Tidak Subur

ENDOMETRIOSIS Selama ni tak pernah tahu pun endometriosis tu sangat sangat sakit sebenarnya. Ada yang endometriosis dia kat paru-paru, sampai paru-paru bocor. Sangat membahayakan nyawa. Perkongsian beberapa wanita penghidap endometriosis, memang sakitnya tak tergambar. Sampai ada yang bila sakit, terus lari menyorok sebab taknak orang nampak sakit dia tu. Allah.. APA ITU ENDOMETRIOSIS? Endometriosis adalah penyakit yang mana tisu yang…
Read more


August 6, 2018 0

GOUT – Kenali Punca Gout Dan Cara Rawatan Yang Berkesan

GOUT Gout lebih banyak dideritai lelaki berumur 40-an ke atas berbanding wanita. Gout terjadi apabila garam asid urik yang berlebihan dalam badan membentuk kristal seperti jarum pada sendi tubuh.  Paras asid urik yang tinggi berlaku jika individu tidak menjaga pemakanan. Asid urik berlebihan akan diserap ke dalam darah masuk ke buah pinggang untuk dikumuh melalui…
Read more


August 5, 2018 0

CZER – Cara Sembuhkan Luka Bersalin Czer Dengan Cepat

luka bersalin czer lambat sembuh? Melahirkan secara czer memanglah kalau dilihat secara luarannya ramai yang akan kata kita nampak sihat. Nak berjalan tak payah kepit kepit sebab kat bawah tu tak sakit. Masa dalam pantang nak jalan pun laju je tak macam orang yang bersalin normal. Tapi luka kat perut tu pedihnya agak lama nak…
Read more


August 4, 2018 0

YOUTH – Skincare Shaklee Terbaik, Kesan Seawal 7 Hari

2/3 daripada wanita telah mengubah usia kulit mereka kepada sedekad lebih muda dengan YOUTH JERAWAT HILANG DENGAN YOUTH SKINCARE Ada satu kajian mengatakan kira kira 90 peratus rakyat Malaysia pernah mengalami atau sedang menghadapi masalah kulit jerawat. Masalah jerawat ni tak mengira usia. Ada yang datang seawal usia akil baligh dan berlanjutan sampai umur menginjak ke…
Read more


August 2, 2018 0