Awas, Bayi Yang Kerap Terdedah Pada Asap Rokok Lebih Mudah Dapat Masalah Jangkitan Telinga!

Cantik Sihat Dengan Shaklee

Awas, Bayi Yang Kerap Terdedah Pada Asap Rokok Lebih Mudah Dapat Masalah Jangkitan Telinga!

September 11, 2017 Uncategorized 0
Awas, Bayi Yang Kerap Terdedah Pada
Asap Rokok Lebih Mudah Dapat Masalah Jangkitan Telinga!
“Mia
ni asyik merengek je lepas tu gosok-gosok telinga dia. Mata dah nampak merah.
Tak boleh jadi ni. Kena bawak jumpa doktor,” ujar Mira yang risau melihat
keadaan bayinya yang baru berusia lima bulan kerap menggaru telinga.
Jangkitan
telinga adalah salah satu penyakit yang biasa dialami bayi berusia antara empat
hingga enam bulan. Jangkitan ini menyerang bahagian telinga tengah (sekitar gegendang telinga)
Gangguan pada telinga boleh mengganggu pendengaran anak. Kenal pasti apa tanda
bayi anda mengalami jangkitan telinga
• Lendir pekat dari hidung
• Demam tinggi
• Keluar kotoran kekuningan di sudut
mata
• Rongga telinga nampak bengkak dan
merah
• Anak mudah mengamuk dan resah
• Kerap menarik-narik atau mengorek
telinga
• Keluar cairan kekuningan atau putih
dari telinga
APAKAH PUNCA ANAK MENGALAMI MASALAH JANGKITAN TELINGA?
1. Anak biasa minum susu dari botol
dengan kedudukan berbaring atau hingga tertidur. Posisi ini membuatkan susu
boleh mengalir hingga Eustachian tube dan bahagian tengah telinga. Gangguan
pada telinga boleh mengganggu pendengaran anak.
2. Menghisap puting kosong terutama
pada waktu siang. Menurut beberapa pakar, gerakan menghisap yang berterusan
akan menarik cecair dari hidung dan kerongkong ke bahagian tengah telinga.
Puting juga berisiko membawa bakteria. Jadi, sebaiknya hentikan anak dari
menghisap puting.
3. Kajian menunjukkan anak yang kerap
terdedah pada asap rokok lebih mudah mengalami jangkitan telinga. Ini kerana
asap rokok mengganggu Eustachian tube dan melemahkan serabut yang dipanggil
cilia yang berfungsi mengeluarkan bakteria semasa proses bernafas. Bila cilia
tidak bekerja dengan sempurna, bakteria dan kuman tersangkut dalam saluran
pernafasan.

4. Alergen di udara, salah satunya
adalah dari haiwan peliharaan yang biasa membawa kotoran seperti kulit kering
yang menggelupas dari badan atau bulunya yang merupakan allergen. Jadi, jangan
biarkan haiwan peliharaan masuk ke bilik tidur anak atau membiarkan anak
memeluk atau mencium haiwan peliharaan tersebut.
Jangkitan telinga boleh mengganggu
keselesaan bayi yang akan kerap merengak, meragam dan enggan bersosial.
Seterusnya ia boleh menyebabkan perkembangan mereka terganggu. Kesan sebarang
petanda dan rawat segera masalah jangkitan yang dihadapi oleh si manja. – sumber Majalah PA&MA
KISAH SUAMI DEGIL TAKNAK BAGI ANAK ANTIBIOTIK TAPI KUAT MEROKOK! 
Ada seorang wanita membawa anaknya
berusia 4 bulan. Di saat anaknya dibawa masuk ke dalam
bilik saya, yang pertama tertancap di cuping telinga saya adalah bunyi nafas
bayi tersebut (wheezing) yang kalau tak dengar bunyi paru paru pun dah tahu
tahap teruknya paru paru bayi tersebut. Bayi itu merengek, menangis dan
dadanya berombak laju. Sejurus memberi salam dan bertanya
soalan2 wajib, ibu bayi tersebut kata
‘Doktor, saya sebenarnya dalam
dilema. Selalu pun bergaduh dengan suami saya. Sebenarnya anak saya ni dah dua
kali ke hospital. Ujian darah dan xray sudah dibuat tapi suami saya takmau kami
ditahan. Dia tak bagi anak saya ambil antibiotik yang doktor pakar bagi. Dia
kata dia baca dia facebook ada orang kata bahaya bagi antibiotik kerana itu
ubat yahudi. Suami saya perokok tegar doktor. Balik rumah, dia buang semua
antibiotik tu, cuma bagi ubat batuk dan suruh saya bagi madu sahaja.’
Merah merona wajah saya!
Sungguh, saya rasa marah sungguh dengan suami wanita ini.
Dan bertambah marahnya saya bila saya
lihat di cctv, suaminya sedang elok merokok di luar pintu masuk klinik!
Tahu tak ramai isteri dan anak anak
yang menderita masalah paru paru akibat dari tindakan bapa yang ketagih rokok?
Ya, memang anda tidak merokok di
hadapan mereka, tapi bau dan kesan asap rokok itu bukan sahaja melekat di baju
dan seluar anda tapi di tubuh badan anda.
Elok merokok, anda datang kepada anak
dan peluk cium anak anda.
Yang lebih dahsyat adalah bawa anak, ada
yang bawa bayi lepak di kedai makan sambil di kelilingi dengan kawan kawan yang
merokok juga.
Asap berkepul dan anak anda
menyedutnya. Siapa yang menderita?
Kalau anda sahaja tak apa, tapi tak
kasihankah pada anak/bayi anda?
Kalau tak sayang diri sendiri tak apa,
jangan membawa bahana kepada keluarga darah daging anda.
Makin ramai bayi dan kanak kanak yang
punya masalah paru paru.
Bila doktor pakar bagi antibiotik,
maka wajib habiskan. Ianya untuk kesihatan anak anda.
Antibiotik angkara yahudi?
Rokok itu angkara siapa?
Fatwa telah mengatakan rokok itu haram, kenapa masih menyedut?
Ada fatwa kata antibiotik itu haram?
Jangan kita terlebih pandai dari ahli
agama.
Dan jangan kita guna kuasa suami untuk
memaksa isteri membuat sesuatu yang betul.
Isteri untuk dicintai
Anak untuk dikasihi
Dan keduanya adalah amanah dan tanggungjawab anda sebagai seorang suami.
Nota kaki : dari membazir beli rokok,
baik bawak anak isteri buat aktiviti yang seronok.

Firman Allah SWT:
‎وَلَا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ
Maksudnya: “Dan janganlah kamu sengaja mencampakkan diri kamu ke dalam bahaya
kebinasaan (dengan bersikap bakhil)”
(Surah al-Baqarah 2: 195)

KURANGKAN KETAGIHAN NIKOTIN DENGAN RESVERATROL


Kandungan Resveratrol dalam Vivix membantu mengurangkan ketagihan terhadap nikotin dan kembali kekal cergas. Dan golongan perokok yang tegar seumpamanya juga digalakkan untuk mengamalkan Vivix setiap hari bagi mengurngkan ketagihan ini.  KENAPA VIVIX? 

  • Kajian telah menunjukkan bahawa Resveratrol mempunyai kandungan antioxidant yang paling tinggi. Daripada kajian juga mendapati bahawa kandungan Resveratrol diadapati daripada kulit dan biji Anggur Muscadine
  • Antioxidant diperlukan pada kadar yang tinggi untuk mendapat kesihatan yang optima dan dapat membantu mencegah penyakit. Antioxidant dapat membantu dan membaik pulih sel rosak yang berpunca dari radikal bebas
  • Resveratrol dapat mencegah dari sel kanser merebak kerana resveratrol dapat menghalang dari pembentukkan sel yang tidak normal dalam tubuh manusia merebak
  • Menurut Eleanor G. Rogan seorang Profesor dari Uni. Of Nebraska Medical Center. Resveratrol ada keupayaan untuk mencegah peringkat permulaan kanser semasa estrogen baru hendak memulakan proses pengembangan kanser dengan menghalang pembentukkan estrogen DNA adducts ( sebatian kimia yang menyebabkan kanser yang melekat pada DNA).Dengan ini kami percaya seluruh sel kanser akan berhenti merebak sepenuhnya.


Dah banyak testimonials yang dikongsikan tentang kejayaan berhenti merokok dgn Vivix kan… Persoalannya, macamana Vivix ni boleh hilangkan ketagihan merokok?

  • Vivix men-detox-kan nikotin dari dalam darah, organ, otak, etc. Bila nikotin dah takde, rasa ketagih nak nikotin pun hilang.
  • Orang merokok merasakan satu ‘feeling’ bila dia isap rokok. Sbb tu bila dia berhenti isap rokok, otak dia rasa lain macam & memanggil2 utk dia hisap rokok balik bg mendapatkan semula ‘feeling’ tu. Vivix boleh memberikan ‘feeling’ tu, jadi bila dia minum Vivix, dia tak rasa terpanggil nak merokok
  • Vivix mengurangkan simptom withdrawal bila berhenti merokok. Simptom withdarawal ni teruk2 juga. sebab tu ramai orang yg berhenti merokok tiba2, dia kena macam2 penyakit. senang cakap, badan ‘terkejut’ dgn keadaan yang dia tak biasa (takde sumber nikotin). Insya-Allah dgn Vivix boleh redakan kejutan tu.


LANDMARK STUDY TERHADAP VIVIX 

Ada banyak research artikel berkaitan bahan2 aktif dalam produk Shaklee. Malah, Shaklee turut bekerjasama dengan profersor Universiti ternama untuk buat kajian produknya sendiri yang dinamakan Landmark Study.

Landmark Study I mengkaji produk multivitamin Shaklee, VitaLea yang boleh mengurangkan risiko penyakit-penyakit kronik & selamat digunakan dalam jangkamasa yang panjang.

Landmark Study II pula mengkaji produk paling hangat di pasaran iaitu Vivix yang dibuktikan boleh memanjang jangka hayat sel manusia, sekaligus mengurangkan risiko penyakit kronik,

Tapi untuk kesekian kalinya saya ingatkan supplemen dan ubat fungsinya berbeza. Supplements seperti VIVIX, walaupun banyak kajian membuktikan bahan aktif dalam Vivix, iaitu resveratrol boleh mengawal penyakit kronik, tapi Vivix bukan bertujuan untuk merawat atau menyembuhkan penyakit.

Tetapi lebih kepada menyokong rawatan & pencegahan penyakit. Kalau mencegah tu, Vivix sangat sesuai diambil oleh orang yang sihat la. Tapi tak boleh nafikan juga sel-sel orang sakit juga perlukan nutrisi yang secukupnya, sama seperti yang diperlukan oleh orang yang tiada penyakit.

TESTIMONI PENGGUNA VIVIX UNTUK KETAGIHAN NIKOTIN


CARA MEMBUAT PEMBELIAN VIVIX UNTUK KETAGIHAN NIKOTIN




CARA 1
Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan. 

CARA 2

Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

CARA 3
Dapatkan keahlian Shaklee secara percuma dengan pembelian dua botol VIVIX. Faedah menjadi ahli antaranya adalah dapat menikmati harga produk yang jauh lebih murah antara RM10-RM100 
Untuk info lanjut dan membuat tempahan, boleh whatsapp atau PM kami
.

Regards,
Pengedar Top Shaklee Malaysia,
FB : Isma Lyeza
FB Page : AlmariCantik

PENAFIAN : Maklumat yang diberikan dalam artikel ini adalah untuk tujuan maklumat sahaja. Ia tidak bertujuan untuk digunakan untuk merawat atau mendiagnosis keadaan perubatan. Ungkapan mereka yang ditemubual ‘tidak semestinya mewakili pandangan pengarang dan ia di siar untuk manfaat kepada orang lain yang mempunyai pengalaman yang sama.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *